Vientiane

11 oktober 2004 - Vientiane, Laos

Dag 12-Wat Pha That LuangVanmorgen hebben we ons na het ontbijt, per tuk-tuk laten afzetten bij

Wat Pha That Luang.

Dit is het belangrijkste religieuze monument van Laos.Van daar uit zijn we naar de markt van That Luang gelopen.
Hier verkopen ze de meest bizarre etenswaren; gedroogde buffelhuid, (levende) krekels, slakken en kikkers.

Dag 12-Levende sprinkhanen op de markt van That Luang  Dag 12-Diverse lekkernij op de markt van That Luang  Dag 12-Levende kikkers op de markt van That Luang

Toen zijn we via de hoofdweg terug gelopen naar de Mekong.
Onderweg kwamen we langs Patuxai (de triomfboog) en de Talat Sao (de vroege markt) waar we onze lunch hebben gekocht.

In Vientiane zijn nog 2 andere wat’s:
Dag 12-Wat Sisaket

Wat Sisaket: hier staan 8.892 Buddha beelden in verschillende formaten
Wat Ho Pra Keo: Deze wat is gebouwd voor de Smaragden Buddha. Helaas moet je om dat beeld te zien naar Thailand.
Beide Wat’s zijn erg oud en toe aan een grondige restauratie, maar het is wel leuk om de verschillende bouwstijlen van de Wat’s te zien.

Dag 12-Diner op de MekongVoor het avondeten zijn we aan boord gegaan van een rondvaartboot.
Het is erg relaxed om al varend langs de oevers van de Mekong met een paar Lao biertjes te genieten van een heerlijk maal.