De boot van Siem Reap naar Phnom Pehn

20 oktober 2004 - Phnom Penh, Cambodja

Vanmorgen hebben we om 06:00 uur Siem Reap achter ons gelaten en zijn we per boot naar Phnom Pehn gegaan.
Dag 20-boot naar Phnom PehnToen we bij de boot aankwamen zaten er al een paar groepjes reizigers op het dak maar dat zag ik niet zo zitten. Helaas kreeg ik al snel last van de bedompte lucht in de cabine.
Uiteindelijk zijn we ook maar op het dak gaan zitten. Vanaf daar had je ook veel beter uitzicht.Dag 20-Genieten van het uitzicht
De aankomst in Phnom Pehn verliep zoals gewoonlijk chaotisch en al snel zaten we in een busje richting GH Lazy Fish.
De enige kamer die ze vrij hadden viel zo tegen, dat we snel onze spullen weer hebben gepakt en een ander hotel zijn gaan zoeken.
Gelukkig had het guesthous daarnaast, GH Freedom, een veel betere kamer beschikbaar.

Eerst hebben we een bezoek gebracht aan het National Museum for the Fine Arts.
Hier staan veel beelden en boeddha’s die uit Angkor afkomstig zijn.
Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de Zilveren Pagode, maar die konden we niet zo snel vinden.
Dag 20-nieuwe koning van Cambodja (2)Rond het koninklijke paleis stonden honderden schoolkinderen langs de weg met vlaggetjes en foto’s van de oude en de nieuwe koning van Cambodja.Dag 20-nieuwe koning van Cambodja (1)
We kwamen er uiteindelijk achter dat de nieuwe koning voor het eerst naar het paleis zou komen. Na een half uur wachten zagen we hem ook voorbij rijden.