Luang Prabang - rotstempel van Tham Ting, Phosi markt & That Phou Si

7 oktober 2004 - Luang Prabang, Laos

Dag 8-straatbeeldVanmorgen werden we gewekt door het geluid van een tropische bui. Even werden we met onze neus op het feit gedrukt dat we in de regentijd zitten. Gelukkig was het tegen de tijd dat we gingen ontbijten bijna droog.

Vandaag stond de rotstempel van Tham Ting op het programma. Deze tempel ligt 1 uur varen van de stad. Onderweg zouden we ook nog een bezoek brengen aan een dorpje waar ze papier maken en Laolao (Lao Wiskey). Helaas hebben de andere deelnemers aan deze excursie (3 Australiërs) voor ons besloten om deze stop over te slaan.

Dag 8-rotstempel van Tham Ting (1)  Dag 8-rotstempel van Tham Ting (2)  Dag 8-rotstempel van Tham Ting (3)

De tempel was indrukwekkend maar de eenzijdig ingekorte excursie liet bij ons toch een vreemde bijsmaak achter.

Ook ons bezoek aan de Phosi markt viel een beetje tegen.Deze markt is enorm groot en je kunt er alles kopen wat je maar kan bedenken.Het haalde het helaas niet bij wat we hadden verwacht.

Dag 8-Phosi markt (1)  Dag 8-Phosi markt (3)  Dag 8-Phosi markt (2)

Toen zijn we maar teruggelopen naar het oude centrum en onderweg een kijkje genomen bij Wat Hosian met zijn zilveren draken bij de toegangspoort.

Vervolgens hebben we That Phou Si beklommen.

Dag 8-uitzicht vanaf That Phou SiDeze Wat ligt boven op de heuvel, midden in de stad. Je moet 328 treden omhoog klimmen om bij de Wat te komen, maar het uitzicht en de zonsondergang maakt dat allemaal weer goed.

Vanavond kregen we ook voor het eerst te maken met het uitvallen van de stroom.Staan we daar toch midden op de avondmarkt in het pikkedonker.Gelukkig ging na 10 minuten het licht weer aan maar leuk was anders.