Laatste dag Luang Prabang

8 oktober 2004 - Luang Prabang, Laos

Dit was onze laatste dag in Luang Prabang.
Vandaag hebben we voor $ 1 een fiets gehuurd.
Ons plan was om naar een weversdorpje net buiten de stad te gaan, maar dat bleek een te ambitieus plan.
De fietsen waren afgesteld voor mensen die een stuk kleiner zijn en de wegen hier zijn nu niet bepaald vlak. Je krijgt een beetje het effect van op een kinderfiets tegen een heuvel op fietsen. Des al niet te min hebben we een stuk meer van de stad gezien.
Dag 9-Studerende monnik 3Het stikt hier echt van de Wats en overal zijn er monniken die hun Engels met jou willen oefenen.
Om 17:00 uur hebben we een massage en sauna gedaan bij het plaatselijke rode kruis.
Eerst zijn we beiden van kruin tot teen gemasseerd (de mannen door een man en de vrouwen door een vrouw) en daarna 3 keer 5 minuten in de heetste en meest verstikkende sauna van m’n leven. Na elke saunabeurt dronken we thee om het vocht weer een beetje aan te vullen.
Totaal verkwikt en vol energie zijn we terug gegaan naar het hotel.