Luang Prabang - bedelronde & de waterval van Tad Kouang Si

6 oktober 2004 - Luang Prabang, Laos

Vanmorgen zijn we om 05:00 uur opgestaan voor de bedelronde van de monniken van Luang Prabang. Om 05:30 hebben we eindelijk iemand gevonden om de deur te openen.

De stad slaapt nog als we door de hoofdstraat lopen, maar er lopen al wel verkopers rond die in bananenblad verpakte klompjes rijst verkopen aan toeristen.

Pas na 06:00 uur komen de eerste monniken de straat op.

Dag 7-bedelrondeBinnen enkele minuten loopt er een lange rij bedelende monniken door de hoofdstraat. Het is een magnifiek gezicht. Ook wij hebben wat rijst gekocht.Dag 7-bedelronde 2

Deze rijst gooiden we in de koperen schaal die de monniken ze onder hun arm dragen.

De rest van de morgen hebben we gebruikt om een aantal Wat’s te bezoeken en het schiereiland verder te ontdekken.

Dag 7-een van de vele Wat'sOok hebben we een reisagent gevonden die de binnenlandse tickets voor ons kan afgeven. Tot onze vreugde was het zelfs nog mogelijk om een vlucht naar Xieng Khouang te boeken en dat betekent dat we de kans krijgen om naar de vlakte der kruiken te gaan.

Voor de rest van de dag hebben we een tour geboekt naar de waterval van Tad Kouang Si.

Dag 7-de waterval van Tad Kouang Si

Deze waterval ligt 1 uur rijden van Luang Prabang. Vanaf de poort is het zo’n 15 minuten lopen naar de waterval.

De waterval was zeer indrukwekkend en ondanks het koude water en de sterke stroming wat het lekker om hier even te zwemmen. Vergeet je handdoek niet zoals wij. Gelukkig kun je je ook goed afdrogen met de afritsbare pijpen van je broek.