Van Jaisalmer naar Luni

1 mei 2002 - Luni, India

Vanmorgen kon ik eindelijk het resultaat bekijken van de henna tattoo. Vandaag gaan we volgens het reisschema eerst naar Jodhpur en daarna overnachten we in het fort van Luni. Al gauw blijkt dat we later in Jodhpur zullen aankomen dan geschat en we hebben 2 mogelijkheden:
1. Kort naar Jodhpur en dan morgen in Luni blijven
2. Doorreizen naar Luni en morgen terug naar Jodhpur.
Na onderling overleg, gaan we voor de 2de optie.
Dag 6 - JainOnderweg naar Luni genieten we van het landschap. Het ene moment een kale vlakte en dan weer hoge duinen met af en toe een groen stukje landbouwgrond. Ook zien we een aantal volgelingen van het Jain-geloof. Deze mensen zijn zo strikt vegetarisch dat ze letterlijk nog geen vlieg doodslaan. Je herkent ze aan hun witte kleding.
Verder zijn we nog gestopt bij een paar ronde hutjes om foto’s te maken. Dit zette het hele dorp op stelten. Overal kwamen de mensen vandaan en binnen een paar minuten waren we omringd door om pennen bedelende kinderen. Als we in de buurt van Jodhpur komen lijkt ons plan om morgen terug te gaan op logistieke problemen te stuiten. De chauffeur heeft namelijk wel toestemming om vanuit Jodhpur naar Luni te reizen, maar niet andersom.
Het is dan al 16:00 uur en te laat en te heet om de stad nog in te gaan.
In Luni aangekomen blijkt ons hotel voor de komende 2 nachten een sprookjesachtig fort te zijn. De deuren gaan hier op slot met een grendel en een hangslot.
Na een verkoelende duik in het zwembad, eten we in de tuin van het fort. Muzikanten uit Luni zorgen voor bijpassende achtergrond muziek.