Dagtripje naar Jodhpur

2 mei 2002 - Luni, India

Vandaag staat Jodhpur op het programma.

Dag 7 - Mehrangarh fort 1Om de een of andere reden kunnen we niet met de bus naar de stad en zijn er 2 jeeps geregeld. Na een hobbelige rit kwamen we in Jodhpur. In de verte zagen we het enorme Meherangarh fort al liggen. Volgens de boeken is dit het grootste fort in Rajasthan. Het fort staat op een 123 meter hoge heuvel en kijkt uit over de stad. In het fort bevinden zich een aantal interessante musea met o.a. wapentuig en een verzameling howdaks (zitmanden voor op olifanten).

Bovenop het fort heb je een prachtig uitzicht over de stad. Dan wordt ook duidelijk waarom men dit de blauwe stad noemt. De huizen in het centrum zijn blauw geschilderd. Tevens kun je boven op het fort de Chamunda Devi tempel bezoeken. Deze tempel is opgericht door Durga. Toen wij de tempel bezochten begon er net een ceremonie.

Dag 7 - De blauwe stad  Dag 7 - Mehrangarh fort 3  Dag 7 - Mehrangarh fort 4  Dag 7 - Mehrangarh fort 2

Nadat we het fort hadden gezien, zijn we per riksja naar het centrum gegaan en daar hebben we de Clock Tower en een stuk van de bazaar bekeken.

Na de lunch en een korte wandeling door het centrum, zijn we per jeep weer terug gegaan naar Luni. Tijd voor een frisse duik in het zwembad. Voor het diner was een buffet geregeld met live muziek en dans. Een leuk einde van een interessante, leerzame, maar ook snikhete dag.

Dag 7 - Ritje per tuk tuk   Dag 7 - Clock tower in centrum van jodhpur