Van Kishangarh naar Jaipur

7 mei 2002 - Jaipur, India

De rit naar Jaipur neemt bijna 3 uur in beslag terwijl het maar 120 kilometer rijden is.
Dag 12 - Museum City Palace Jaipur 1Het paleis voor de komende 2 nachten valt een beetje tegen, Dag 12 - Museum City Palace Jaipur 2maar de stad maakt dat wel weer een beetje goed.
Na wat huishoudelijke zaken zijn we eerst naar het City palace gegaan. Dit is een museum dat uit 3 onderdelen bestaat: wapens & munitie, kleding & stoffen en een kunstgalerij.
De kleding van verschillende Maharadja’s en hun vrouwen gaf een goed beeld van de weefselkunst uit hun tijd. Het meest indrukwekkend is de mantel van een maharadja met een lichaamslengte van bijna 2 meter en een gewicht van 240 kg. Hier kan je bijna in kamperen.
De wapen collectie bestaat voornamelijk uit zwaarden, messen en geweren uit verschillende periodes. Niet echt mijn ding, maar voor de liefhebber een aanrader.

Dag 12 - Hawa Mahal - palace of the winds (1)Vervolgens zijn we per riksja naar de Hawa Mahal (the palace of Dag 12 - Hawa Mahal - palace of the winds (2)the winds) gegaan. Dit een gebouw van 5 verdiepingen van waaruit de vrouwen van de Maharadja de festivals op straat konden volgen.
Vervolgend nog een tijdje slenteren over de bazaar en daarna uitblazen in het hotel.