Well Hide & Eagle Hide 2

5 mei 2019 - Balmazújváros, Hongarije

Na een heerlijke nacht zijn we toch weer vroeg wakker. Gelukkig lukt het om weer in slaap te vallen.

Het heeft de hele nacht geregend en de voorspelling voor vandaag is niet veel anders.

Na het ontbijt gaan we richting de Well hide.

In de hut aangekomen, zetten we gewoon onze spullen klaar. Je weet het nooit.

Gelukkig is de Hop best actief. Helaas is de terror Witte Kwikstaart dat ook.

Door het natte weer maakt hij de ruit nat en vies. Af en toe worden we gefotobombt door de terror Witte Kwikstaart.

Een Spreeuw in de buurt van het Hoppen-nest zorgt voor wat actiefoto's.

Door de regen tegen de ruit, verhuizen we uiteindelijk naar de vijver-kant van de hut.

Dag 3 - Grauwe gorsDag 3 - Bosruiter

12:00 uur komen ze ons weer ophalen.

Na een korte tussenstop in het hotel, zijn we naar Eagle Hide 2 gereden.

Ook deze hut kennen we van de vorige reis.

Hier laat de Hop zich regelmatig zien. Hier gelukkig geen terror Witte Kwikstaart. Hier komt het vrouwtje regelmatig uit het nest en vliegt boos tegen de ruit op.

Daarna zit ze meestal nog even met een kuif van boosheid op een tak alvorens het nest weer in te gaan.

Het weer is iets minder slecht dan vanmorgen, maar het regent en waait nog steeds.

Dag 3 - HopDag 3 - Gele Kwikstaart

Als de regen een beetje minder is, maken we de ruit weer schoon. Helaas lopen de regeldruppels een half uur later weer over de ruit. Gelukkig lukt het ons om nog een paar mooie plaatjes te maken voordat ze ons op 17:00 uur komen ophalen.

Weer terug in het hotel nemen we eerst een hele warme douche. Nu pas merken we dat het best koud is.

Als we weer fris zijn, gebruiken we de tijd tot het diner om de foto's van de afgelopen dagen uit te zoeken en te uploaden.

Voor het eten bespreken we de planning voor morgen met Janos. Het plan is om naar de hut voor de Roodpootvalk te gaan. Helaas zijn de voorspellingen voor morgen ook niet optimaal. We zullen morgen qua kleding letterlijk alles uit de kast moeten halen om warm te blijven...

Nu eerst slapen, morgen moeten we weer erg vroeg op.