Tower Hide

6 mei 2019 - Balmazújváros, Hongarije

Vanmorgen ging de wekker al om 04:00 uur. Als we om 04:30 naar het hoofdgebouw lopen voor het ontbijt, regent het weer/nog steeds.

Na het ontbijt stappen we in de auto voor de lange rit naar de hut.

De rit naar de hut is uitzonderlijk. Als we de hoofdweg verlaten, rijden we een groot deel van de route over een onverharde, modderige weg met enorme plassen.

Als we na een rit van 40 minuten aankomen bij de Tower Hide zijn we redelijk door elkaar geschud.

Dag 4 - Tower hideDag 4 - De regen uitzitten

De hut staat 4 meter van de grond en heeft 4 ramen met rolluiken. Omdat het nog steeds regent houden we de luiken zo ver mogelijk dicht. Nu moeten we echt onze tijd uitzitten en hopen/wachten op droger weer.

Tegen 11:00 werd de regen minder. Dat was voor ons het moment om de 2 grote ramen schoon en droog te maken. Tot nu toe deden we een poging om de natte plekken op de ruit heen te fotograferen.

Al snel zag je de Rootpootvalkjes en Torenvalkjes actiever worden.

Er is zelf een paring.

Dag 4 - Roodpootvalk (vrouw)Dag 4 - Torenvalk (man)

Rond 13:00 verhuizen we naar de andere kant van de hut. Hier is het licht nu iets beter/minder slecht.

Gelukkig blijft het ook de rest van de middag droog en kunnen we toch een paar plaatjes schieten.

Dag 4 - Roodpootvalk (man)Dag 4 - Haas

Tegen 16:00 uur begint de kou en harde wind (die gewoon door de naden van de hut waait)ons op te breken. Langzaam aan krijgen we onszelf niet meer warm en tegen 17:00 uur wachten we vol smart op de auto. Helaas moeten we tot 18:15 wachten voordat hij bij ons is. De weg is door de vele regen bijna onbegaanbaar geworden.

Snel laten we Josef nog even zien waar we vanmorgen lekkage hadden en dan snel in de auto terug naar het hotel.

Het was nog een hele klus om weer op de hoofdweg te komen. op sommige plekken was de hele weg ondergelopen.

Weer terug in het hotel warmen we ons op met een korte maar warme douche. Dan moeten we alweer naar het hoofdgebouw voor de planning van morgen en het avondeten.

We maken meteen de planning voor de resterende dagen. Morgen geven we de Tower Hide een 2de kans. Gelukkig hoeven we moren niet zo achterlijk vroeg op.