Tower Hide (poging 2)

7 mei 2019 - Balmazújváros, Hongarije

Vanmorgen zijn we de enige in de eetzaal. De rest is al weg.

Na het ontbijt worden we opgehaald met een "gewone" auto. Daarmee gaan we tot de ingang van de landweg. Daar stappen we over in de 4x4 die ons naar de hut brengt.

Ook vanmorgen was de rit naar de hut modderig en uitdagend.

Dag 5 - met schone ruiten en beter licht

Bij de hut aangekomen, maken we eerst met z'n drieën een deel van de ruiten schoon.

Daarna is het wachten op lichter weer en aktie.

Rond 11:00 krijgen we langzaamaan wat meer licht. De Rootpootvalkjes laten zich ook van hun goede kant zien en er zijn verschillende paringen.

Dag 5 - HopDag 5 - Knusse Kauwtjes

De Kauwtjes vechten met z'n vieren om 1 nestkastje en de Torenvalkjes daarnaast dulden geen Kauwen op de tak boven hun nestkast. Veel reuring en veel foto kansen

In de loop van de middag verhuizen we naar de andere kant van de hut.

Dag 5 - Torenvalk (man)Dag 5 - Roodpootvalk (man)

Hier laat de man van de Roodpootvalk zich regelmatig zien. Voor Wim een mooie kans op vliegbeelden.

Om 18:00 uur komt Josef ons weer ophalen. Moe maar voldaan pakken we onze spullen in en rijden we weer terug naar het hotel.

Dag 5 - onze haal en breng serviceDag 5 - Afscheid van de Tower hide

Ook vanavond hebben we nog net genoeg tijd voor een snelle douche.

Na het eten kijkt Wim via een Hongaarse online zender de halve finale van de Champions League te kijken. Mijn ogen vallen al snel dicht.

Tijd om te gaan slapen.

Morgen de laatste volle fotodag.