Dag 1 Yuturi Biological Reserve

2 oktober 2001 - Boca Suno, Ecuador

Onze eerste volle dag in Yuturi. Vandaag stond een vogel-verkenning trip op het programma en we moesten daarom vroeg uit de veren. Om 06:00 uur zijn we per kano het moeras ingegaan. We zagen diverse vogels zoals papagaaien, parkieten en grote gieren. Ecuador (14)Na de vogeltrip werd ontbijt geserveerd waarna we vertrokken voor een jungletocht. Hiervoor moesten we eerst 1,5 uur per kano naar een ander deel van het reservaat.Ecuador (16)
Tijdens de wandeling liet de gids zien hoe de vrucht van een bepaalde boom kon worden gebruikt om een tatoeage te maken. Iedereen in de groep mocht vertellen wat voor dier hij/zij op hun arm wilde hebben.
Later in het woud groef de gids een grote mier op. Deze waren volgens hem te eten en hij at de mier op. Later vond hij nog een mier en werd deze aan de groep aangeboden. Wim heeft toen de stoute schoenen aangetrokken en de mier opgegeten.

Ecuador (18)Later in de middag begon het keihard te regenen en zijn we terug gegaan naar de lodge. Omdat onze kleding toch al nat was, hebben we die kleding meteen maar gewassen. Van dat wandelen in de jungle word je heel smerig.
Ook vanavond hebben we weer bezoek gehad in onze hut, dit keer een 30 cm lange Jungle Rat.
Volgens de gids doen die beestje helemaal niets.
Na het eten hebben we een nachtwandeling gemaakt.