Dag 2 Yuturi Biological Reserve

3 oktober 2001 - Boca Suno, Ecuador

De dagen hier worden bepaald door de zon. Als de zon opkomt, begint het oerwoud te ontwaken en is het net alsof je midden in de dierentuin ligt te slapen. Alle vogels laten weten dat het weer ochtend is en geloof me …Schiphol maakt minder lawaai. Als de zon ondergaat is het binnen 10 minuten donker. Tot 22:00 uur hebben we stroom van een aggregaat, maar als die ermee stopt kan je maar beter in je bed liggen.
Ecuador (20)Ecuador (21)Na het ontbijt zijn we op pad gegaan om wat meer te leren over hoe de verschillende bomen en planten worden gebruikt door de inheemse bevolking.
Tijdens de wandeling hebben we citroenmieren kunnen proeven en in de lianen gehangen als een volleerde Tarzan. Onderweg zagen we verschillende dieren zoals een zeer fel gekleurde papagaai en capuchino aapjes. Na een heerlijke duik in de rivier voor de lodge, zijn we om 17:00 uur gaan Piranha vissen.
Voor het vangen van een Piranha heb je alleen een klosje visgaren, een haak en een stukje biefstuk nodig.

Ecuador (23)    Ecuador (25)    Ecuador (26)

Ecuador (28)Carolien ving 2 Piranha’s en Wim zag kans een Dogfish te vangen. De gevangen vis werd door de inheemse gids onthaakt en daarna op een beetje vreemde manier aan hun einde gebracht.Hij deed dit door zijn tanden net achter de kop van de vis te zetten en met een fikse beet werd de vis gedood.

Beide gevangen vissoorten hebben scherpe tanden en smaken niet echt voortreffelijk. Na een biertje in de observatietoren, zijn we maar op tijd naar bed gegaan.