Dag 4 Galapagos cruise - Horeana, Devil’s Crown & Post office bay

17 oktober 2001 - Puerto Ayora, Ecuador

De afgelopen nacht zijn we doorgevaren naar Horeana. De belangrijkste attractie van dit eiland is de flamingo kolonie die zich heeft gevestigd in een brak-water meer op het eiland. We zijn geland op Punta Cormorent wat ze ook wel het groene strand noemen. De groene kleur komt van een groenkleurig mineraal dat in het zand zit (Olivine). Na een korte wandeling zagen we het meer en de flamingo’s.

Ecuador  (69)Daarna zijn we doorgewandeld naar een ander groot zandstrand, waar we kennis hebben gemaakt met spookkrabben. Deze beestjes laten opvallende sporen achter op het strand, maar om een foto te maken van deze krabben daar is geduld voor nodig.
Na het bezoek aan het eiland werd het tijd om de onderwaterwereld te bekijken. Hiervoor gingen we naar Devil’s Crown, een cirkelvormige rotsformatie die voor een groot deel onderwater staat. Met de rubberboot werden we naar de Devil’s Crown gevaren en gewapend met onze snorkeluitrusting sprongen we in het ijskoude water. De duik was koud maar erg lonend, omdat we vele prachtige vissen hebben gezien.

Ecuador  (68)Nadat we opgewarmd waren, zijn we naar Post office bay gegaan waar vroeger de zeevaarders hun post ophaalden of achterlieten. Ik ben benieuwd of onze kaart zal aankomen en hoelang het gaat duren.
Daarna was het tijd om terug te varen naar Puerto Ayora op Santa Cruz.

Onderweg zagen we een walvis en een groot aantal dolfijnen. Onze Galapagos-trip loopt langzaam op zijn eind.