Van Quito via Coca naar Yuturi Biological Reserve

1 oktober 2001 - Boca Suno, Ecuador

Dit was wel een van de vreemdste dagen uit mijn leven.
Het begon zo goed. We waren ruim op tijd voor onze vlucht van Quito naar Coca een plaatsje in De Ecuadoraanse amazone.
Onze contactpersoon van Yuturi was in geen veld of wegen te bekennen. Van hem zouden we het vliegticket en de voucher voor de accommodatie krijgen. Samen met een tourleader die haar groep niet kon vinden zijn we naar het kantoor van de airline gelopen om te informeren naar de vlucht.
Ecuador (9)Een half uur voordat onze vlucht zou vertrekken, werden we in een busje gezet en naar het andere kantoor buiten de luchthaven gebracht. Daar zat onze contactpersoon en de groep van de tourleader.
Daar werd ook duidelijk dat onze vlucht was gecanceld. We zouden worden overgeboekt naar een vlucht met een andere maatschappij (no problem).
Na lang wachten werden we weer in een busje geladen en 300 meter verderop en aan de overkant van de straat weer afgezet. We kwamen in een wachtruimte die ons sterk deed denken aan een militair vliegveld. Het was voor ons dus ook geen verrassing toen bleek dat we per militair toestel naar Coca zouden vliegen. Dit dankzij de groep van de Nationale politie die op weg was naar Coca voor een jungle-training.
Toen we eindelijk met 2,5 uur vertraging in Coca aankwamen, hadden we nog een tocht van 5 uur voor de boeg. Een boottocht van 4 uur en dan nog 1 uur lopen naar de lodge.

Ecuador (11)    Ecuador (12)
Yuturi Biological Reserve is een fantastische plek, midden in het oerwoud aan 1 van de uitlopers van de Rio Nappa.
Carolien heeft ook al kennis gemaakt met de eerste spin. Deze wolfsspin had besloten op haar bed te gaan slapen, maar toen we een foto wilde maken, ging hij er vandoor. Onze gids is nog wel even wezen checken of hij echt weg was, maar hij is niet meer gevonden. Na een heerlijk maal hebben we nog een biertje gedronken op het dak van het restaurant.