Van Amsterdam naar Quito

12 februari 2022 - Quito, Ecuador

Vanmorgen ging de wekker redelijk vroeg en om 06:30 uur waren we al op weg naar de bushalte.

Bij een buitentemperatuur van 0 graden, was het wel een beetje afzien.

Gelukkig verliep alles op Schiphol redelijk vlot en zijn we dit keer ruim op tijd bij de gate. Nu is het wachten tot de gate opengaat en hopen op C-class stoelen.

Gelukkig krijgen we redelijk op tijd te horen dat we stoelen hebben. Helemaal blij met het feit dat we in de business class zitten.

Dag 01 - Tijd voor champagne

De vlucht verloopt vlekkeloos en we genieten optimaal van het eten en de stoel.

We komen netjes op tijd aan en zijn redelijk snel het toestel uit. Dan begint het gehannes met alle documenten die je momenteel nodig hebt om te reizen.

Dan is het wachten op de bagage. De eerste rugzak komt al redelijk snel, maar op de 2de moeten we eventjes wachten.

Als we in de aankomsthal aankomen, is het hier een stuk drukker dan in september 2021. Er staat zelfs een groep van Sawadee.

We slapen vannacht in een hotel op de luchthaven. We dachten dit wel eventjes aan te lopen, maar dat was iets verder dan gedacht. Dan maar op zoek naar de hotel shuttle. Als we die hebben gevonden, moeten we nog 5 minuutjes wachten voordat we richting het hotel rijden.

Verder is het een ritje van niets. Het inladen van de bagage en het in en uitstappen koste meer tijd dan de rit.

We hebben een ruime kamer met 2 2-persoons bedden, dus we hebben vannacht allebei een eigen bed.

We eten in het restaurant van het hotel. Je kan aan alles merken dat dit een airport hotel is. Het eten is ok, maar ik ben blij dat we hier maar 1 keer hoeven te eten.

We zijn zo moe dat we erg vroeg op bed liggen. Eens kijken of we de jetlag er een beetje uit kunnen slapen.