Syrische bonte specht, kleine klapekster en een praktijkles Macro fotografie

8 juni 2017 - Ruse, Bulgarije

Vanmorgen zij we blij verrast met het weer. Het is droog terwijl ze al de hele week zware regenval hebben voorspeld voor vandaag.

Dag 4 - Syrische bonte spechtDe doel soort voor vanmorgen is de Syrische Bonte specht.

De schuilhutje worden opgezet op het terrein van de "drinking station".

Ook hier maken ze gebruik van audio om de vogels te lokken. Al snel laat de eerste. Syrische bonte specht zich zien. En we krijgen zelfs nog een zonnetje waardoor de ISO waarden iets naar beneden kunnen.

Dag 4 -Kleine klapeksterNa 1 1/2 uur verplaatsen we de hutjes meer naar voren om meer kans te hebben op de 2de doelsoort; Kleine Klapekster.

Dan begint het voor het eerst een beetje te regen, maar nog niet in die mate dat we terug moeten.

Na een uur horen we een eerst klappen onweer en rijgen we steeds meer regen. De schuilhutjes kunnen dit nog wel aan, maar als het harder gaat regen en het onweer erger wordt beginnen ze toch te lekken en moeten we toch naar de auto. Ik heb gelukkig mijn cameratas in het hutje liggen en kan de boel droog in de auto krijgen. Voor Wim is dat anders, zijn tas ligt in de auto. Gelukkig kan hij zijn spullen redelijk droog in de auto krijgen.

Weer bij het hotel aangekomen, is de ergste regen alweer voorbij.

Onder het genot van een bakkie koffie bekijken we de foto's van vandaag. Als het zonnetje weer doorbreekt, pakken we onze camera's en lopen naar het vlinder veldje voor een praktijkles Macro fotografie.

Dag 4 - Gouden tor  Dag 4 - Kleine vuurvlinder  Dag 4 - Icarusblauwtje

Weer terug in het hotel, lunchen we. Daarna is het even wachten voordat we plannen voor de middag/avond sessie kunnen maken. Afhankelijk van het weer gaan we nog een 2de keer op pad. Afwachten dus.

De rest van de dag blijft het regen dus vermaken we onszelf bij het hotel.

Nu maar hopen dat het morgen beter wordt.