Amsterdam - Bucharest - Rousse

5 juni 2017 - Ruse, Bulgarije

Vanmorgen ging de wekker al om 06:0 uur. Om iets na 07:00 uur zitten we al in de auto richting Schiphol. Daar zijn we redelijk snel door de security check, ondanks dat onze beide cameratassen apart worden gecontroleerd.

Gelukkig hebben we nog even tijd om een bakkie koffie en een flesje water te kopen voordat we naar de gate gaan.

De vlucht verloopt soepel en als we zijn aangekomen maken we ook kennis met onze reisgenoot.

Zodra we met de koffers uit de aankomsthal komen, zie ik de chauffeur al staan. Binnen no time zitten we in de auto en rijden we richting Bucharest. We doorkruisten de stad en rijden richting de grens met Bulgarije.

Na 1,5-2 uur komen we aan bij de grens vanwaar we nog zo'n uurtje verder rijden naar het hotel.

Als we daar aankomen, is er voor iedereen een kamer in orde gemaakt. Wij hebben dus de beschikking over 2 kamers.

Onder het genot van een koud biertje, maken  we ook kennis met onze 4de reisgenoot.

Voor we het weten zitten we al in de auto op weg naar de eerste hut.

Dag 1 - Meneer en mevrouw ScharrelaarDeze hut is gericht op de Scharrelaar. Dag 1 - BijenetersBinnen een paar minuten hebben we de eerste Bijeneters al in zich en na 1,5 uur hebben we daarnaast ook al de Grauwe Klauwier en de Scharrelaar voor de lens gehad.

Om 20:00 uur gaan we weer terug naar het hotel. Daar ruimen we nog even onze spulletjes op voordat we gaan eten. Onder het genot van een biertje delen we onze ervaringen totdat het tijd is om te gaan slapen. Morgen gaan we echt beginnen