Zwartrugtamarin en Rode neusbeer

19 september 2021 - Quito, Ecuador

Vandaag is onze laatste fotografie-dag in Ecuador. Na het ontbijt vertrekken we naar een feeding station waarvan de verwachtingen hoog zijn. We rijden ongeveer een uur tot we het terrein van de eigenaar oprijden.

Vanaf het parkeerterrein is het een wandeling (heuvel op) van 10 minuten. We hebben vandaag maar 1 grote zorg; het weer. De lucht is strak blauw en dat is voor deze hut allesbehalve ideaal.

Dag 12 - Groenkaporganist - Bronze-green EuphoniaDag 12 - Rode neusbeer - South American coati-2Dag 12 - Rode neusbeer - South American coati-3

Buiten de gebruikelijke vogelsoorten zien we hier ook een Zwartrugtamarin en een Rode neusbeer.

Dag 12 - Zwartrugtamarin - Black-mantled tamarin-2Dag 12 - Zwartrugtamarin - Black-mantled tamarin-1

Geen gebruikelijke gasten bij een feeding station.

Dag 12 - Fluweeltangare - Silver-beaked Tanager-vDag 12 - Fluweeltangare - Silver-beaked Tanager-m

Als het tegenlicht te sterk wordt lopen we verder naar boven naar de feeders voor de Kolibries. Hier is het licht zo mogelijk nog harder. Daarbij is de temperatuur zo hoog dat je nog geen 5 minuten in de zon kan blijven staan.

Na de lunch rijden we naar de LEK van de Cock of rock. Inmiddels is het stevig gaan regenen, dus kunnen de poncho's weer aan.

Dag 12 - even zelf met de vogeltjes op de fotoDag 12 - Rode rotshaan - Andean Cock-of-the-Rock

Ondanks dat we ruim op tijd op locatie zijn, is er zeer weinig beweging. Wim kan een goede foto maken, maar voor mij is het hard werken om toch nog met een redelijke foto naar huis te gaan.

Na een stop bij ons hostel om onze bagage op te halen, zetten we koers naar Quito. Na een rit van 3 uur komen we weer terug in Quito. Daar worden we snel naar onze kamer gebracht. Hier doen we nog even een Covid sneltest voordat we gaan eten. Fijn om voor de derde keer een negatieve uitslag te zien.