Kolibries in de tuin van de lodge & vlucht naar Amsterdam

20 september 2021 - Schiphol Airport, Nederland

Vandaag zijn we eigen baas. We slapen eerst een beetje uit en leggen onze spullen klaar. Na het ontbijt stellen we onszelf op in de tuin van het hotel voor een laatste kolibrie sessie.

Dag 13 - kolibries in de tuin van de lodge

Ook vandaag is het al snel erg warm, maar daardoor kunnen we nu ook vliegbeelden maken zonder flitsers.

Dag 13 - Koperglanskolibrie - Shining SunbeamDag 13 - Witbuikboself - White-bellied Woodstar-vDag 13 - Goulds violetoorkolibrie - Sparkling Violetear

Om 11:30 uur houden we het voor gezien en gaan we naar de kamer om onze spullen te pakken. De rit naar de luchthaven duurt ongeveer een uur.

Dag 13 - Zwaardkolibrie - Sword-billed HummingbirdDag 13 - Witbuikboself - White-bellied Woodstar-mDag 13 - Glansberghoningkruiper - Glossy Flowerpiercer

Op de luchthaven aangekomen, zijn we binnen no time door de security en douane. Dan begint het wachten op het moment dat we kunnen vertrekken. Eenmaal aan boord krijgen we te horen dat we moeten wachten op een ok om te mogen vertrekken i.v.m een vulkaanuitbarsting. Gelukkig valt het mee, maar we lopen wel 30 minuten vertraging op.

In Guayaquil aangekomen, moeten we weer van boord. Na een minuut of 45 mogen ook weer aan boord. Nu nog een uurtje of 11 uitzitten.