Kolibrie station La Brisa & Multi flash

17 september 2021 - Baeza, Ecuador, Ecuador

Vanmorgen hebben we tijdens het ontbijt het e.e.a. doorgesproken met betrekking tot de keuze voor deze hostel. Het blijkt dat er voor deze optie is gekozen, omdat het ene alternatief midden in het stadje ligt, direct aan de drukke doorgaande weg. Het andere alternatief is een zeer drukke lodge met een dichte en kleine eetzaal.

Na het ontbijt rijden we naar La Brisa, waar een feeding station is met een paar bijzondere kolibrie soorten.

Dag 10 - La BrisaDag 10 - Langstaartnimf - Long-tailed SylphDag 10 - Peruaans vlagstaartpluimbroekje - Peruvian Racket-tail-m

Als we de setting hebben opgezet en de camera's zijn opgesteld is het wachten op vogels.

Dag 10 - Bronzen inkakolibrie - Bronzy IncaDag 10 - Langstaartnimf - Long-tailed Sylph-vDag 10 - Goulds violetoorkolibrie - Sparkling Violetear

Net als we van plan zijn om op te ruimen, krijgen we gezelschap van een enorme groep. Tijd om weg te gaan. De daarop volgende uren zoeken we naar verschillende soorten.

Dag 10 - We blijven opzoek naar die eendDag 10 - Chileense kievit - Southern LapwingDag 10 - Olijfrugspecht - Golden-olive Woodpecker

Het resultaat is niet altijd positief, maar we kunnen weer een paar nieuwe soorten bijschrijven.

Voor de lunch rijden we terug naar het stadje. Het restaurant waar we gisteren hebben gegeten is ingenomen door een groep mountainbikers, dus gaan we naar een ander restaurant. Het pand heeft 4 verdiepingen en de 3de is nog leeg, dus die is voor ons. Na een heerlijke Hamburg, gaan we weer richting de auto als Louis een vogel hoort. Dus even de camera erbij gepakt en een paar plaatjes geschoten. Weer een soort erbij.

Na de lunch rijden we langs de hostel om de spullen voor de multi flash te halen.

Dag 10 - Roestteugelbergnimf - White-tailed HillstarDag 10 - Incagaai - Green JayDag 10 - Violetborstbriljantkolibrie - Violet-fronted Brilliant-2

Het volgende doel is een feeding station waar we ook weer met de multi flash aan de gang gaan; Reserva Concierto de las Aves

Dag 10 - Peruaans vlagstaartpluimbroekje - Peruvian Racket-tail-vDag 10 - Taankleurige heremietkolibrie - Tawny-bellied HermitDag 10 - Roodkeelsaffierkolibrie - Rufous-throated Sapphire

Als het donker begint te worden en de vogeltjes zijn vertrokken, ruimen we de spullen op. Terug in de hostel is men druk aan het boren en timmeren om de kamers een beetje beter in te richten. Er zijn gordijnen opgehangen, er worden jas haakjes opgehangen en er is een spiegel in de badkamer geplaatst.

Dag 10 - Sizzler time

Als we na het diner terug komen in de hostel, zijn al onze punten op gepakt.