Trekking in de Naukluft Mountains

30 maart 2003 - Naukluftgebergte, Namibië

Dag 10 - Onderweg naar MooikloofNadat we onze eerste nacht in de tent hebben doorgebracht, helaas met weinig slaap, zijn we op ons gemak de voorbereidingen gaan treffen voor de hicking. De tent weer opgevouwen en de auto weer in de 4X4-stand gezet. Eerst moeten we een trail uitrijden naar Mooikloof. Bij Mooikloof aangekomen zijn we gaan lopen door het zeer bergachtig terrein. We waren van plan deze trail voor een deel te lopen en daarna terug te keren naar de auto. Dit pakte helaas heel anders uit omdat we op het eindpunt een diep ravijn tussen ons en de auto zagen liggen.

Er zat dus niets anders op dan de trail te volgen dat uiteindelijk naar onze campsite leidde. We hadden ons erg verkeken op de afstand en de moeilijkheid van het terrein. Uitgeput kwamen we aan in het kamp. De kampbeheerder is op zijn fiets naar het hoofdgebouw gegaan om hulp te halen. Na 2,5 uur kwam Johan met zijn wagen. Aangekomen in het hoofdgebouw is Wim met ORS weer op de been geholpen. Johan is met zijn vrouw onze auto gaan halen. Daarna moesten we snel ons kamp opzetten, want het werd al donker.

Dag 10 - overnachten naast de holle Baobab-boom met douche en toiletOok deze campsite is fantastisch. Het douche/toilet is gebouwd in een holle Baobab-boom en hiermee haalt deze campsite zelfs de Lonely Planet.

Het is een gedenkwaardige dag geworden met gelukkig een goede afloop. Het blijkt maar weer dit is geen land om stomme dingen te doen. Een fout kan hier fataal aflopen. Ondanks onze goede voorbereidingen en ervaring zijn we toch de fout ingegaan. Dan is het maar goed dat je een GPS bij je heb en hem ook gebruikt.