Van Rehoboth naar de Naukluft Mountains

29 maart 2003 - Naukluftgebergte, Namibië

Dag 9 - Kennismaking met Stokkie het StokstaartjeVanmorgen zijn we in de richting van ons eerste echte kampeerplek vertrokken. De rit gaat over goede en minder goede gravelwegen. Lunch bij Conny's tearoom, de enige plek op de route waar we wat konden eten.

Op onze campsite worden we verwelkomd door de eigenaar Johan, zijn vrouw en een reeks vreemde huisdieren: Stokkie een stokstaartje met wel een zeer brutaal karakter, een tamme struisvogel en 2 papagaaien.

Na een koud biertje en wat proviand inslaan gaan we op weg naar ons plekje op de 4X4-exclusive campsite. Dit betekende 5 kilometer over de slechtste weg die je maar kan bedenken. Zelfs met onze 4X4 viel het niet mee. Bij de campsite werden we opgewacht door Hardap, de beheerder. Hardap zorgde voor warm water en gaf ons de sleutel van de douche/toiletruimte.

Rond 18:00 uur zijn we in de richting van de "spring" gelopen in de hoop een paar Berg Zebra's te zien. Natuurlijk geen beest te bekennen. Straks gaan we lekker braaien en voor morgen hebben we een hicking op de planning staan.