Arlington National Cemetery & Alexandria

2 september 2022 - Washington D.C., Verenigde Staten

We beginnen vandaag, net al gisteren met een ontbijtje bij Tatte. Na het ontbijt lopen we naar het metrostation en nemen we de metro naar Arlington.

Als we op het station van Arlington aankomen, nemen we de lift naar het straatniveau. Daar aangekomen, lopen we richting de ingang van de begraafplaats. Hier ondergaan we eerst een security check, voordat we het hoofdgebouw in mogen.

De eerste stop op de begraafplaats is het graf van John F Kennedy. Vergleken met grafstenen die we onderweg hebben gezien, is dit een heel simpel (maar toch indrukwekkend) graf.

Naar JFK liggen zijn ex-vrouw, een zoon en en dochter. De zoon heeft 2 dagen geleefd en de dochter is doodgeboren.

Arlington National CemeteryArlington National CemeteryArlington National Cemetery

De volgende stop is het graf van de onbekende soldaat. Hier zijn we net op tijd voor de wisseling van de wacht. Deze is elk uur op het uur.

Tomb of the Unknown Soldier - changing of the guardTomb of the Unknown Soldier - changing of the guard

Hierna lopen we rustig richting de uitgang. en richting het metrostation

De volgende stop is Alexandria.

Hier aangekomen, ontdek ik dat ik ergens tussen Arlington en hier mijn hoed ben verloren. Terug gaan heeft geen zin, maar ik baal er enorm van.

Als we bij het trammetje aankomen, is er geen tram te zien. Omdat het ook vandaag 30 gr C is, en we vrezen dat we hier 45 minuten moeten wachten, besluiten we maar terug te gaan.

We zijn net door het poortje als we 2 trammetjes zien rijden. Dus weer snel naar buiten.

Het trammetje rijdt via de hoofdstraat naar de haven. Hier vind je verschillende restaurantjes. Een perfect plekje voor de lunch.

Na een heerlijke pizza, lopen we terug naar het eindpunt en pakken we het trammetje terug naar het metrostation.

King street trolly

Omdat we voor vanmiddag verder geen plannen hebben, doen we een poging om naar een outlet center te gaan. Uiteindelijk komen we een heel eind met de metro, maar het laatste stuk per bus blijkt een stuk lastiger. De bus die we zouden moeten hebben, gaat maar om de 30 minuten en is net vertrokken. Omdat we geen zin hebben om 30 minuten in de brandende zon te gaan staan wachten, besluiten we weer richting het centrum te gaan.

Uiteindelijk vinden we nog een Macy's en Nortstrom in de buurt van een ander metro station, waar we een uurtje doorbrengen. Met deze warmte staat mijn hoofd niet echt naar shoppen en na een uurtje gaan we alsnog richting het hotel.

Terug in het hotel, kijken we eerst eens naar de vluchten. Dat is even slikken. Normaal zouden we 3 vluchten vanaf New York hebben, maar de middelste vlucht is geannuleerd. Hierdoor zijn de overige 2 vluchten zwaar overboekt. Daar gaat onze eerste optie :-(.

De vlucht vanaf Dulles heeft nog wel stoelen, maar het aantal C cls stoelen is nog steeds minder dan nodig. Toch is dit op dit moment de beste optie. Dan maar in de economy class naar huis.

Omdat we gisteren vis hebben gegeten, gaan we vanavond voor vlees.
Het eerste eettentje dat we proberen is erg druk en vol. Helaas zijn er alleen nog maar tafeltjes binnen beschikbaar en daar hadden we nu net geen zin in.
Dan maar naar de Argentijn. Hier kunnen we buiten zitten, maar al snel hebben we het gevoel dat we in het restaurant van Fawlty Towers zitten.
De ober gooit bijna een volle fles bier over Wim heen en het bestelde bubbelwater komt nooit op tafel.
Regelmatig staat de ober zoeken rond te kijken met borden in zijn hand zich afvragend naar welke tafel het eten moet.

Gelukkig is het eten oké en klopt de rekening aan het eind ook.
Weer terug in het hotel checken we de vluchten nog een keer. De stand is nog steeds hetzelfde en dat maakt me een beetje zorgen