Van Amsterdam naar Washington

31 augustus 2022 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanmorgen liep alles gesmeerd tot we bij de bushalte kwamen. Net voordat de bus zou komen, zagen we dat de bus vertraagd zou zijn. Die vertraging viel met 5 minuten mee. Als we net de busbaan langs de A4 oprijden, gaat de bus steeds langzamer rijden. Als de buschauffeur de bus stopt en uitstapt, hebben we beide iets van "geen paniek er zit nog een bus achter ons die 15 minuten later aankomt" Uiteindelijk gaat de bus weer rijden. Bij het brugrestaurant worden we uiteindelijk verzocht om in een andere bus te stappen. Die stond al achter de kapotte bus klaar. Met een kleine vertraging komen we ruim op tijd aan op Schiphol. De security en paspoort controle gaan redelijk vlot. Nu onze tijd uitzitten tot we gaan boarden. Als we bij de gate aankomen, staat er een lange rij voor de balie. Er blijkt een groter toestel te zijn ingezet. Dus zijn onze kansen op een C-class stoel ook weer beter geworden. Nog voordat we gaan boarden, worden we opgeroepen om ons te melden. In de app zie ik onze stoelen al staan. Helaas niet naast elkaar, maar lekker voorin. Eenmaal aan boord, vraag ik de man die naast me zit of hij met Wim zou willen ruilen. Als dat geen probleem blijkt te zijn, zitten we toch naast elkaar.

AMS-IAD

Na een rustige vlucht, komen we met een kleine vertraging aan op de internationale luchthaven van Washington. Als we het vliegtuig uit zijn, lopen we richting de douane. Al snel lopen we een ruimte in met verschillende deuren en hier zouden bussen moeten staat die ons naar de aankomsthal brengen. Na een kwartier komt eindelijk de eerste bus, gevolgd door een 2de en een 3de. Eenmaal in de aankomst hal, lopen we door naar de rij voor de douane. Daar blijkt een enorme rij te staan. Na bijna 2 uur wachten en stapje voor stapje opschuiven, zijn we eindelijk aan de beurt. Omdat we alleen handbagage hebben, kunnen we meteen doorlopen. Om in de stat te komen, nemen we eerst een bus naar het dichtbij zijnde metro station. Hier kopen we 2 metro kaarten voor 3 dagen. Gelukkig kunnen we meteen instappen. Vandaar is het zeker een uur naar het centrum. Vanaf daar lopen we naar het hotel. Al met al een reis van 1,5 uur.

Als we zijn ingecheckt, brengen we eerst de spullen naar de kamer en poetsen we even onze tanden. Daarna lopen we 17th street verder uit op zoek naar een restaurantje. De keuze is redelijk uitgebreid en uiteindelijk kiezen we voor een Italiaans restaurantje. Als we onze pizza op hebben, raken we aan de praat met een stel dat achter ons zit. Met een aantal tips op zak, lopen we terug naar het hotel. Tijd om te gaan slapen