De omgeving van Vadso - Nesseby, Tana & Batsfjord

25 mei 2022 - Vadso, Noorwegen

Vanmorgen na het ontbijt zetten we koers richting Batsfjord. De eerste stop is bij Nesseby.

Dag 8 - Kerkje van NessebyDag 8 - Graven bij het kerkje van Nesseby

Hier zijn we op de eerste dag hier ook geweest, maar ook vandaag zijn de Franjepoten nog niet gearriveerd.

Dag 8 - Tana

De volgende stop is in Tana. Hier stoppen we bij een prachtig meer. Helaas zijn ook hier nauwelijks vogels te bekennen. Na een bakkie koffie vervolgen we onze weg.

Naar mate we hoger komen, wordt het landschap witter. Hier gaan we op zoek naar de Sneeuwgors en de IJsgors.

Dag 8 - Kemphaan - RuffDag 8 - Wilde Zwaan - Whooper SwanDag 8 - Bonte Strandloper - Dunlin

Die laatste zien we een paar keer vliegen, maar fotograferen is een heel ander verhaal. In Batsfjord aangekomen, stoppen we in de haven. Hier gaan we op zoek naar de Zwarte Zeekoet. Ze worden gezien, maar zodra we op die plek aankomen, zijn de vogels gevlogen. Tijd om aan de terugweg te beginnen. Tijdens de terugreis, zoeken we verder naar de Sneeuwgors en de IJsgors.

Dag 8 - Temmincks Strandloper - Temminck’s StintDag 8 - Bontbekplevier - Common Ringed PloverDag 8 - Graspieper - Meadow pipit

Dit keer ook geen geluk voor ons. Wel komen we bij een leuk meertje, waar we een aantal vogelsoorten kunnen fotograferen.

Weer bij het hotel aangekomen, is het bijna tijd voor het diner. Tijdens het eten, krijgen we het goede nieuws dat we mogen avond ook in dit hotel kunnen overnachten. Eigenlijk zouden we in een ander hotel slapen en omdat we dat niet meer kunnen annuleren, dienen we Nature Talks wel een bijdrage in de kosten te betalen. Daarnaast komt het diner en het ontbijt van vrijdag voor eigen kosten. Omdat eigenlijk niemand zin heeft om voor 1 nacht te moeten inpakken, gaan we hiermee akkoord. Na het eten, gaan we naar een natuurgebiedje achter het hotel voor een laatste poging om hier vogels te fotograferen.

Dag 8 - Roodsterblauwborst - Red-spotted Bluethroat

Uiteindelijk komen we terug in het hotel met een Roodsterblauwborst.

Nu is het tijd om te gaan slapen. Morgen weer vroeg op!