Lhasa; Potala & Ramoche tempel

3 mei 2005 - Lhasa, China

Vanmorgen eerst eens lekker uitgeslapen en na het ontbijt per fietstaxi naar de Potala.

Dag 11 - Potala -1-Eerst moesten we de trappen van de Potala beklimmen, voordat we de felbegeerde toegangskaartjes in handen kregen.

Dag 11 - Potala -2-De Potala is eigenlijk met geen pen te beschrijven.

Het paleis bevat zo'n 1.000 kamers en duizenden beelden en andere voorwerpen.

Gelukkig voor ons zijn niet alle kamers open voor bezoekers, anders heb je wel 2 dagen nodig om alle kamers te bezoeken.

Dag 11 - Potala -5-Vooral de privé vertrekken van de huidige Dai Lama zijn indrukwekkend en ook zijn ontvangstruimtes geven je het gevoel dat het plaatje anno 2005 niet klopt.

Dag 11 - Potala -8-Helaas was het dak gesloten en konden we niet genieten van dat , naar verwachting, fantastische uitzicht.

Een bezoek aan de Potala is dus een “must” ook al moet je er wel wat moeite voor doen.

Na een erg late lunch, zijn we na een wandeling in een ander deel van Lhasa bij de Ramoche tempel uitgekomen. Hier waren zo'n 50 monniken net aan het bidden. Dat was de eerste keer dat we dat live hoorde en dat was verschrikkelijk indrukwekkend.