Lhasa; omgeving Potala & tickets voor de Potala

2 mei 2005 - Lhasa, China

Dag 10 - BoterlampjesVanmorgen op weg naar ons vaste ontbijtadres zag ik dat het tempeltje voor de Jokhang Jokhang-tempel open was. Binnen waren 3 vrouwen bezig on de honderden boterlampjes in deze tempel te vullen en aan te steken.

Gelukkig kregen we toestemming om een paar foto's te nemen. Het was daarbinnen enorm heet en alles was glad en vet van de boter.

Na het ontbijt kregen we te horen dat onze gids Nick géén kaartjes voor de Potala voor ons kan regelen. Je mag daar maar maximaal 4 vouchers ophalen, maar dan moet je wel van alle 4 de personen het paspoort (of een kopie) tonen.

Nu hebben we de keus; of zelf kaartjes regelen of morgen naar een ander klooster.

Dag 10 - straatbeeld in het Chinese deelWe zijn al bij de Potala geweest en volgens de informatie die we daar kregen, kunnen we vanmiddag om 17:00 een voucher halen, waarmee we de dag daarop een kaartje kunnen kopen. Op het voucher staat hoe laat je je mag melden bij het loket voor het kopen van je kaartje.Dag 10 - gebedsmolen

De rest van de dag hebben we ons vermaakt met het lopen van de Kora rond de Potala. Toen de zon doorbrak, zijn we op een heuveltje gaan staan om een aantal prachtige foto's te maken van de Potala.

Dag 10 - de gebedsmolen reparateurAls we rond 16:00 uur bij het loket aankomen, kunnen we meteen aansluiten in de rij.

Er zijn namelijk veel meer toeristen dan dat er kaartjes zijn. Vooral Chinese toeristen worden met busladingen voor de Potala gelost.

Dag 10 - brutale meiden @Barkhor area

Het is duidelijk te zien dat de Chinese economie booming is.

Gelukkig kan ik 1,5 uur later een voucher in ontvangst nemen waarmee we morgen om 11:40 uur 2 toegangskaarten mogen kopen.