Van Dhulikel via Namo Buddha en Panauti naar Kathmandu

28 april 2005 - Kathmandu, Nepal

Vanmorgen weer vroeg op in de hoop een glimp te krijgen van de toppen van de Himalaya.

Ook vanmorgen geen geluk, dus toch maar even terug in bed gekropen.

De rijstwijn heeft dus niet geholpen om de goden gunstig te stemmen.

Na een heerlijk ontbijt bestaand uit vers fruit, muesli en yoghurt, gaan we om 08:00 uur lopen.

Dag 06 - de bus vanaf Dulikhel 2Vandaag is de laatste dag van de trekking.

Het eerste deel hebben we per lokale bus afgelegd.

Er was echter geen plaats meer in de bus, dus moesten we op het dak zitten.

Daar was het in ieder geval koeler dan binnen in de bus.

Dag 06 - de bus vanaf Dulikhel 1Wim kreeg een ereplaats op de voorkant van de bus en ik zat met de vrouwen op het achterste deel van het dak.

Vervolgens zijn we gaan lopen naar Namo Buddha, een kloostercomplex boven in de bergen.

Om er te komen moest er eerst nog een flinke wandeling worden gemaakt.

Dag 06 - Namo Buddha 1Het werd een race tegen de klok want we zagen de lucht al weer snel betrekken en we liepen recht op de bui af. Om gewicht te besparen, hadden we onze regenkleding in de bus gelaten.

Gelukkig kwamen we allen droog boven en na de lunch klaarde het weer op en konden we met een zonnetje onze reis voortzetten.Dag 06 - Namo Buddha 6

Na 3 uur lopen kwamen we aan in Panauti, een erg schilderachtig plaatsje met smalle straatjes en vriendelijke mensen.

Dag 06 - Panauti 2Toen was het nog 1,5 uur met de bus terug naar Kathmandu.

Daar snel de was naar de Laundery Service gebracht, zodat we die weer schoon kunnen meenemen naar Lhasa

Daarna lekker gegeten in Nepalese Kitchen en vervolgens heerlijk gaan slapen.