Van Monkey Mia naar Denham (Shark Bay)

18 september 2012 - Denham, Australië

Vanmorgen vroeg werden we gewekt door een flinke regenbui. De eerst sinds we in Australië zijn.

Dag 21 - wachten op de beroemde dolfijnen van Monkey MiaOm 07:30 uur zijn we naar het strand gelopen voor de beroemde dolfijnen. Als vee worden we samengedreven met nog 100 andere bezoekers. We mogen pas op het strand komen als de dolfijnen zijn gearriveerd. Dag 21 - de beroemde dolfijnen van Monkey MiaNa 15 minuten komen er 3 dolfijnen aanzwemmen en mogen we ons aan de rand van het water opstellen. Het duurt dan nog zeker 20 minuten voordat het voeren echt begint. En voor je het weet is het voorbij. Elke dolfijn krijgt 2 visjes en zwemmen dan weer weg. Mogelijk komt er nog een 2de ronde, maar daar gaan wij niet opwachten.

We verlaten Monkey Mia en rijden naar Denham. Hier gaan we eerst op zoek naar een powered capmsite en vervolgens gaan we op zoek naar het bezoekerscentrum voor het boeken van een vistocht van ½ dag. Helaas zijn er vanmiddag geen trips meer, maar voor morgenochtend zijn er nog 2 plekken beschikbaar.

Dag 21 - Little LagoonDe rest van de dag gebruiken we voor het bezoeken van de verschillende sites van Shark Bay.

De eerste stop is Little Lagoon, een prachtig rond getijden meer met helderblauw water. Met een 4x4kan je het meer gedeeltelijk rond rijden.

Dag 21 - uitzicht op Francois Peron N.P.

De 2de stop is Eagle Bluff. Hier is aan de kant van de Oceaan een loopbrug gemaakt met een aantal platforms. Hiervandaan heb je een prachtig uitzicht over Shark Bay. We zagen verschillende haaien, een walvis en een Dugong (zeekoe).

Dag 21 - de schelpjes van Shell BeachDe volgende stop was Shell Beach. Dit strand met een lengte van 120 kilometer bestaat niet uit zand, maar uit schelpjes. Heel bijzonder en een beetje vreemd.

Tot slot rijden we naar Goulet Bluff. Hier lopen verschillende 4x4 trails naar de verschillende punten. Overal zie je jonge, kleine haaien vlak langs het strand zwemmen. Als je het water inloop, zwemmen ze op 1 meter afstand langs je heen.

Dag 21 - uitzicht over Goulet Bluff

Dichterbij komen ze echt niet.

Vanaf het hoogste punt is het uitzicht prachtig. Je ziet met gemak de koraalriffen en de prachtige schelpenstrandjes. Weer terug in Denham bereiden we e.e.a. voor, voor onze trip van morgen. Nu nog even douchen en eten en de dag zit er weer op!