Perth

24 september 2012 - Perth, Australië

De eerste nacht in een zacht bed viel een beetje tegen. Pas tegen 03:00 uur viel in eindelijk is slaap.

Na een relaxed ontbijt op de kamer, lopen we de stad in voor een paar broodjes voor de lunch. Om precies 10:20 uur komt de bus voor de Walvistour voorrijden. Nadat we een 2de stel hebben opgehaald, rijden we naar Hillarys Boat Harbour. Om 11:45 uur vertrekt de boot richting Rothnest Island. Na een tijdje varen zien we de eerste tekenen van een walvis, maar ze komen niet echt dichtbij. Als we een groot vrachtschip passeren, zien we een Humpback vrouwtje met een jong. Helaas lukt het niet om goede opnames van ze te maken. Net als ze zich naast de boot laten zien, moeten we terug. Eigenlijk is deze boot de ferry tussen Hillary en Rothnet Island, maar 1 keer per dag, vaart hij uit als Walvistour.

Met een licht gevoel van teleurstelling reizen we terug naar Perth.

De rest van de middag hebben we het centrum van Perth bekeken en de laatste souvenirs gekocht.

Op onze laatste avond gaan we een beetje op chique. Een heerlijke maaltijd bestaand uit Red Emperor met gnocchi en chorizo sluit deze reis af. Het feit dat we ruim 4.000 kilometer hebben afgelegd zonder een lekke band is een hele prestatie en een toasten waard.