Vistrip vanuit Denham en overnachting in Nanga Bay (Shark Bay)

19 september 2012 - Nanga, Australië

Dag 22 - wachten op de bootVanmorgen ging de wekker alweer vroeg af. We moesten om 08:00 uur in Monkey Mia zijn voor onze vistocht. Om 08:15 uur kwam de boot richting de steiger en konden we aan boord. Dag 22 - het kalme water van Shark bayNa een boottocht van 30-45 minuten gingen de hengels voor de eerste keer het water in. Het duurde even, maar ik had de eerste vis voor de dag te pakken. Helaas was hij onder de maat, maar die was toch wel in de pocket. Als snel haalde de overige 4 vissers ook hun eerst vissen binnen. Soms scheelde het niet veel, maar ook die waren onder het minimum van Shark Bay.

Wim was de eerste die een vis ving die we mochten houden; een soort markreel van 87 cm. Het avond eten was binnen! Al onze vissen kregen een oranje label van "Team Dutchies"! Omdat we meer Markrelen zagen zwemmen, besloot de schipper om een tijdje met 2 lijnen te "trollen". Helaas had dat geen vis als resultaat.

Dag 22 - Catch of the day 1  Dag 22 - Catch of the day 2  Dag 22 - Catch of the day 3

De plek waar we daarna gingen vissen, leverde de ene na de andere Snapper op.

Dag 22 - de vangst van Team Dutchies

Veel daarvan met de juiste afmeting, maar Chris ving er 1 die weer te groot was. Die willen ze voor Shark Bay behouden met het oog op het behoud van de visstand. Het lukt mij ook nog om er een Snapper en een soort Kabeljauw uit te halen met de juiste afmeting. Daarnaast had ik ook nog een stuk of 5 ondermaatse vissen. Wim ving ook nog 3 grote Snappers en een Lizzard Fish. Onder het vissen, kwam er ook nog e.e.a. voorbijzwemmen. Buiten dolfijnen zagen we 2 Zeekoeien, een Zeeschildpad en 2 springende Walvissen.

Dag 22 - de havenWeer terug in Monkey Mia hebben we de Black Snapper, die ik heb gevangen, meegenomen voor het avondeten. De rest van de vis had gretig aftrek bij de overige 3 vissers die elk maar 1 vis hadden gevangen. Ook de schipper nam een aantal van onze vissen mee.

Dag 22 - Pas op overstekende ???Ons plan was eigenlijk om na het vissen, metten te vertrekken naar Kalbarri. Helaas waren we toch later terug dan verwacht en werd het te laat om de 400 kilometer naar Kalbarri nog voor het donker te rijden.

Dag 22 - flesje wijn voor bij de visDus zijn we maar in Nanga Bay gestopt. Hier gaan we vanavond lekker een vis op de BBQ gooien. Ze mogen hier ook drank verkopen, dus een wit wijntje erbij maakt het feest compleet.