Van Cervantes naar Perth

23 september 2012 - Perth, Australië

Vanmorgen konden we een beetje uitslapen. Toch zijn we om 08:00 uur gepakt en klaar om te vertrekken.

We volgen de kustweg langs het Nambung N.P. en blijven deze weg volgen tot Yanchep N.P..

In Kalbarri kregen we een tip over dit park. Hier vind je een kleine kolonie Koala’s. Ik had er totaal geen rekening mee gehouden dat er in dit deel van Australië Koala’s voorkomen.

Dag 26 - Yanchep N.P. (2)In het midden van het park ligt Loch McNess met aan 1 kant een enorm park met een tuin met wilde planten en het domein van de Koala’s. Er leven in totaal 11 Koala’s in het park; 1 groep van 7 en een groep van 5. Dag 26 - Koala @Yanchep N.P. (1)Ze zitten vooral hoog in de bomen te slapen. Pas als de verzorgers een nieuwe voorraad verse eucalyptus takken in het verblijf leggen, komen er toch een paar in beweging. De eucalyptus wordt in het park gekweekt, maar uit veiligheidsredenen houden ze de koala’s afgeschermd in een apart gebied.

Dag 26 - Galah CockatooNa een gezellige picknick lunch is het tijd om naar Perth te gaan. Als we dichter bij Perth komen, worden de wegen drukker en breder. In eerste instantie rijden we de Apollo vestiging voorbij. Vanaf de weg is het bijna niet te herkennen. Als we keren en terugrijden, ziet Wim ineens een heleboel campers staan. Als alle formaliteiten zijn afgerond, nemen we een taxi naar het centrum van de stad. Het Criterion Hotel ligt in het hart van het centrum en ligt vlak bij winkels en restaurants.

Het is vreemd om weer in de bewoonde wereld te zijn met alle luxe die je je maar kan bedenken. Ik verheug me nu al op een nacht slapen in een echt bed!