Trekking Bolovenplateau

13 oktober 2004 - Tad Fane, Laos

Dag 14-Onze lodge in Tad FaneVandaag stond een wandeltocht op het programma. De dag begon echter met een koude douche.
Navraag bij het ontbijt leverde de oplossing….je moet gewoon een flinke klap op de elektrische verwarmingsketel geven!
De tocht voerde ons langs en door beekjes, koffieplantages en het oerwoud.
Overal zag je sporen van mensen; gekapte bomen en bomkraters uit de Vietnam oorlog.

Dag 14-Tabyueang waterfall

Onderweg hebben we verschillende watervallen gezien en uiteindelijk hebben we zelfs bij Tabyueang waterfall gezwommen in het ijskoude water.Dag 14-Zwemmen bij de Tabyueang waterfall

Na de lunch hebben we verschillende dorpjes bezocht. Later in de middag zijn we de hoogvlakte opgegaan.
Het landschap was hier heel anders en bestond voornamelijk uit geërodeerde lavasteen met hier en daar een dennenboom.

Het meest opvallende is echter dat je geen enkel dier tegenkomt. Zelfs vogels zie je hier bijna niet. Deze zijn allemaal door de plaatselijke bevolking gestroopt en opgegeten.

Dag 14-vermoeide voeten

De wandeling werd uiteindelijk een uitputtingsslag en we waren heel blij dat we rond 17:00 uur de lodge weer in zicht kregen.
Tijd voor een koude Beer Lao!