Van Ubud naar Tirta Gangga, Bali

1 mei 2010 - Ababi, Indonesië

Vanmorgen stonden we netjes op tijd klaar voor onze transfer naar Tirta Gangga.

Onderweg reden we langs dorpjes en rijstvelden. Opvallend is de hoeveelheid Nederlandse woorden die ze hier nog gebruiken. Woorden als dokter, notaris, apotek, knalpot en gratis maken gewoon deel uit van de Indonesische taal.

Ons hotel ligt op het terrein van Taman Tirta Gangga. Dit paleis is in 1948 gebouwd, maar tijdens de vulkaanuitbarsting van 1963 beschadigd. Het is nu herbouwd en voor een kleine vergoeding mag je gebruik maken van de zwembaden van het complex.

Dag 5 - Taman Tirta Gangga 1   Dag 5 - Taman Tirta Gangga 3  Dag 5 - Taman Tirta Gangga 4

Vanmiddag hebben we ook nog een bezoek gebracht aan de 2 andere paleizen van de koning. Dag 5 - Stads paleis Tirta GanggaZijn residentie staat in de stad en hier wonen zelfs nog familieleden van de koning.

Het andere paleis ligt bij de kust en ook hier weer enorme vijvers en zwembaden. Na al die vijvers en zwembaden hebben we geen energie meer om Taman Tirla Gangga te bezoeken. Daarbij was het erg heet en was het enorm druk rond de verschillende baden.

Dag 5 - Buitenverblijf Tirta Gangga 1  Dag 5 - Buitenverblijf Tirta Gangga 4

Dus terug naar het hotel en ons bijna privé zwembad opgezocht voor verkoeling.

We eten vanavond in de tuin van onze bungalow, het restaurant zit helemaal vol met een enorme groep.