Dagtrip in de omgeving van Ubud

30 april 2010 - Ubud, Indonesië

Onze dag begon een beetje raar. Om 09:00 uur werden we gewekt door de receptie, omdat we een fietstour zouden hebben. Als we weer in bed liggen, gaat na 45 minuten de telefoon weer. Er staat een gids op ons te wachten (?). Bleken we toch een tour te hebben. Na een snel ontbijt gaan we dus, 1 1/2 uur later dan de planning was, op pad.

Dag 4 - Gunung Kawi 1De eerste stop is Gunung Kawi, een tempelcomplex dat +/- 18 kilometer van Ubud af ligt. Om bij het complex te komen, moet je een enorme trap af lopen, maar het is zeker de moeite waard. Aan het begin liggen de gravn van de minnaressen van de koning. Aan de overkant liggen de graven van de koning, zijn vrouw en zijn 3 vrouwen.Dag 4 - Gunung Kawi 4

De 2de stop was een koffieplantage. Hier konden we kennis maken met de verschillende producten die Bali biedt, zoals koffie, thee, kruiden en fruit. Buiten de gewone Balinese koffie hebben ze hier ook Cevat cat koffie. Deze bonen gaan eerst door de maag van een Cevat kat, voordat de bonen verder worden verwerkt.

Deze koffie is enorm duur, maar ik was niet onder de indruk.

Inmiddels was lunchtijd geworden en voor de lunch belanden we in Boni Bali Restaurant.

Vanuit het restaurant heb je een prachtig uitzicht over de rijstterrassen. Na een heerlijke maaltijd, maken we nog een wandeling voordat we terugrijden naar Ubud.

Dag 4 - Omgeving Boni Bali Restaurant 1  Dag 4 - Omgeving Boni Bali Restaurant 2   Dag 4 - Omgeving Boni Bali Restaurant 3

Na nog een duik in het zwembad van het hotel, sluiten we de dag af met een rijsttafel bij The Pond. Dit restaurant ligt naast een prachtige vijver met Lotusbloemen.

Een prima plek om ons verblijf in Ubud af te sluiten.