Van Tirta Gangga naar Pemuteran, Bali

2 mei 2010 - Pemuteran, Indonesië

Vanmorgen hebben we alsnog het terrein van Taman Tirta Gangga nader bekeken.

Bad nummer 1 was vroeger voor de koning, bad nummer 2 voor de kinderen en bad nummer 3 voor de soldaten.

Ook dit complex is grotendeels verwoest door de vulkaanuitbarsting, maar het blijft een indrukwekkend geheel.

Het is vooral leuk om te zien hoe hele gezinnen de poort binnenkomen met picknickmand en zwemband.

Al het water komt vanuit de bergen en is enorm helder en fris.

Vervolgens was het tijd om verder te reizen naar het noorden van Bali.

Pemuteran ligt in het noordwesten van het eiland en zo’n 3 ½ rijden van Tirta Gangga.

Het grootste deel van de rit volgt de kustlijn tot voorbij Lovina. Onderweg kwamen we in een enorme regenbui, maar bij aankomst in het hotel scheen de zon weer gewoon.Dag 6 - Het hotel in Pemuteran

Het hotel bestaat uit geschakelde bungalows met een openlucht douche/toilet.

De rest van de dag hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen. Ook hier begon het te regenen, maar in het zwembad ben je toch al nat.