Ubud - Monkey Forest Sanctuary

29 april 2010 - Ubud, Indonesië

Na een welverdiende nacht slaap, werden we gewekt door de hanen van Ubud.

Dag 3 - Uitzicht vanuit het zwembad bij het hotelWe verblijven in Biyukukung Suites & Spa. Dit hotel bestaat uit een aantal bungalows met beneden een badkamer en boven een slaapkamer. Het ligt aan de rand van het dorp met uitzicht over een rijstveld.

Ons eerste doel vandaag was het regelen van geld. Gelukkig zijn hier voldoende ATM's, dus dat probleem was al snel opgelost.

Tijdens onze wandeling door Ubud, kwamen we langs het Sacred Monkey Forest Sanctuary. Dag 3 - Detail van tempel bij het Monkey Forest SanctuaryIn dit prachtige reservaat met 3 tempels, leeft een enorme groep Baliseese Langstaart Makaken. Dag 3 - Monkey Forest SanctuaryDe apen zien er schattig uit, maar zodra ze het idee hebben dat er iets te halen valt, springen ze vol overgaven op je rug, hoofd of hangen aan je kleding. Een toerist die bij de ingang een paar bananen kocht, was ze binnen 2 minuten kwijt. De apen hingen letterlijk aan zijn broekzak, omdat er een banaan in zijn zak zat. Zelf bij mij sprong er een aap op mijn rugzak, hij/zij dacht waarschijnlijk dat er iets lekkers in mijn cameratas zat.

Na de lunch gaan we terug naar het hotel. Even uitrusten bij het zwembad.

Voor het diner gaan we naar het Dirty Duck Restaurant. Hier hebben ze de lekkerste een van Bali