HBN Hut 10

1 oktober 2020 - Termunterzijl, Nederland

De wekker ging om 06:00 uur.
Na het ontbijt was het tijd om richting de hut te gaan. Vanaf de B&B is het 5 minuten rijden naar het bezoekerscentrum en dan is het nog zo'n 10 minuten lopen naar de hut.

De hut is lekker ruim en goed geïsoleerd. Het standpunt is mooi laag en je hebt goed zicht op de verschillende eilandje.
De eerste soorten kunnen we al snel afvinken. Bij aankomst zitten er al een stuk of 20 Wintertalingen en al snel worden we getrakteerd op een luchtgevecht tussen een Buizerd en een Torenvalk.

Dag 1 - Torenvalk	- Common kestrelDag 1 - IJsvogel - Common kingfisherDag 1 - Wintertaling - Eurasian teal -1-

In de loop van de ochtend krijgen we bezoek van de Visarend die geruime tijd op een tak gaat zitten poetsen. Wat mij betreft kan deze dag niet meer stuk.

In de middag komt de Visarend nog een keer terug en krijgen we ook een groepje Watersnippen voor de hut.

Dag 1 - Watersnip - Common SnipeDag 1 - Wintertaling - Eurasian teal -2-Dag 1 - Shaking your feathers

De rest van de middag verloopt erg rustig. Op de IJsvogel na geen noemenswaardige soorten.
Vlak voordat we de hut willen verlaten, komen de Watersnippen nog even terug.
Om 17:30 uur houden we het echt voor gezien.
Als we om 18:00 uur weer in de B&B zijn, kunnen we terugkijken op een succesvolle dag.