Dag 1 op Texel

6 oktober 2020 - Texel, Nederland

Na het ontbijt pakken we onze cameraspullen en rijden we richting De Cocksdorp.
Volgens Waarnemingen.nl zit hier een Europese Kanarie. Met behulp van een groepje vogelaars kunnen we ze vinden, maar fotograferen is een heel ander verhaal.
Als het begint te regenen, gaan we terug naar de auto.

Vervolgens rijden we richting de vuurtoren. Helaas is de regen alleen maar erger geworden, dus het is niet de moeite waard om hier nu een nat pak te halen.

Dag 6 - Op een regenachtige dag....

Vervolgens rijden we via Midden Eierland richting de Schorren. Hier lopen we een flink stuk over de dijk (richting de Noord punt) totdat het zo hard gaat regenen dat verderlopen zinloos is.

Weer terug is de auto volgen we de dijk naar het zuiden van het eiland. Bij Oudeschild rijden we richting Den Burg, waar we een paar boodschappen doen.

Vervolgens rijden we terug naar ons appartement voor de lunch

Als in de loop van de middag het weer een beetje opklaart rijden we richting Nationaal Park Duinen van Texel. We parkeren bij de parkeerplaats t.h.v. Strandpaal 21 en lopen vandaar richting de De Muy.
Het gebied is prachtig en divers. Alleen ontbreken de vogeltje. Uiteindelijk maak ik meer landschap foto's dan dat ik vogels fotografeer.

Dag 6 - Schapen op de MuyDag 6 - Wolkenlucht boven de MuyDag 6 - De schapenboet op de Muy

Moe maar voldaan rijden we terug naar ons appartement.

Daar aangekomen gaat Wim direct aan de slag om pannenkoeken te bakken.

Na het eten en de afwas, buigen we ons over de kaart van Texel en maken we een (voorlopige) planning voor morgen.