Parque National Natural Los Nevados & Termales del Ruiz

16 september 2023 - Villa Maria, Colombia

Vanmorgen waren we al voor het ontbijt op pad. Na een kop koffie zijn we op de parkeerplaats begonnen. Hier zit regelmatig de Regenboogdoornsnavel. Deze was al snel gevonden, echter gooide de stoom van de heet waterbaden een hindernis op.

Vervolgens lopen we richting de feeders en proberen daar nog een paar soorten te fotograferen. Daarna gaan we samen met de gids van de logde naar de Bergmierpitta.

Die lieten zich gisteren en vanmorgen al zien, dus geen verrassing.
Na het ontbijt gaan we naar de andere kant van het terrein voor de 2de antpitta; de Muiscamierpitta.

Dag 08 - Regenboogdoornsnavel - Rainbow-bearded ThornbillDag 08 - Bergmierpitta - Tawny AntpittaDag 08 - Muiscamierpitta - Muisca Antpitta

Die laat iets langer op zich wachten, maar laat zich toch even zien.

Daarna pakken we de cameratassen en rijden richting Parque National Natural Los Nevados.

Bij de ingang van het park gaan we op zoek naar de Purperbaardhelmkolibrie.

Al redelijk snel hebben we een jong gevonden, maar het vinden van 1 van de ouders kost wat meer tijd. Net als we het willen opgeven, laat het vrouwtje zich even mooi zien. We zoeken nog een minuut of 20 naar het mannetje, maar die is niet te vinden.

Dag 08 - informatiebord voor de PurperbaardhelmkolibrieDag 08 - Purperbaardhelmkolibrie - Buffy HelmetcrestDag 08 - ingang Parque National Natural Los Nevados

Als de kolibrie in de pocket is, rijden we terug richting de lodge. Helaas is hier "Roadside birding" alles behalve succesvol.

Terug in de lodge, gaan we eerst lunchen. Als we de eetzaal inlopen, vliegt er een Kolibrie door de ruimte. Als ze hem/haar eindelijk hebben gevangen en naar buiten zetten, vliegt hij/zij direct weer terug naar binnen. Als ze hem/haar opnieuw hebben gevangen, loopt degene die het beestje heeft gevangen, wat verder de tuin in voordat hij de kolibrie weer loslaat.

Als we klaar zijn met de lunch, zijn ze net bezig met het schoonmaken van de kamer.

Dus gaan we maar een tafeltje opzoeken bij 1 van de baden. Als de kamer klaar is, maken wij ons klaar voor een 1,5 uur relaxen bij het kleinere bad.

Daarna doen we nog een poging tot het verbeteren van de foto's die we hier eerder hebben gemaakt. Echter vandaag is het een stuk rustiger dan gisteren.

Dag 08 - Koperglanskolibrie - Shining SunbeamDag 08 - Roodoorbergtangare - Scarlet-bellied Mountain-TanagerDag 08 - Druppelbergtangare - Lacrimose Mountain-Tanager

Na het diner onze laatste kans om nog even een warm waterbad op te zoeken.