Hacienda El Bosque

17 september 2023 - RIO BLANCO, Colombia

Ook vanmorgen gingen we al voor het ontbijt op stap. Vandaag gaan we de gehele dag naar Hacienda El Bosque. Als we daar na een rit van 45 minuten aankomen, worden welkom geheten door de eigenaar. Ik van niet gauw stil als ik nieuwe mensen ontmoet, maar deze man kan zo de hoofdrol spelen in een Bouquet reeks.

Dag 09 - het verplichte plaatje

Terug naar de Hacienda, deze bestaat uit een werkende boerderij met koeien, paarden, teelt van groente en een Forel kwekerij. Veel van deze producten worden dan weer gebruik in het restaurant boven op de heuvel. Hier staan ook weer 5 vakantie huisjes.

Het uitzicht is prachtig en het eten smaakt heerlijk.

Na het ontbijt gaan we samen met een groep vogelaars, hun gids, de gids van de Hacienda en onze gids naar de eerste locatie. Hier moeten we echt even doorbijten, want onze Antpitta wil zich niet echt laten zien. Na een uur komt meneer een even kijken of er nog iets te eten is.

Dag 09 - Evenaarmierpitta - Equatorial AntpittaDag 09 - Chapmans dwergmierpitta - Crescent-faced AntpittaDag 09 - Gebandeerde cotingaBarred Fruiteater

Op de volgende locatie staat de volgende Antpitta al bij op ons te wachten. Hier staan ook 2 groepen met feeders, dus voldoende mogelijkheden om foto's te maken.

Tot slot gaan we richting de feeder voor de Toekan. Ook deze laat op zich wachten, maar komt zelfs nog een 2de keer terug met een vriendje.

Dag 09 - Teugelkwartelduif - White-throated Quail-DoveDag 09 - Roodstaartboomeekhoorn - Red-tailed squirrelDag 09 - Zwartmaskerbergtoekan - Gray-breasted Mountain-Toucan

De groep vogelaar was toen al aan de wandel, want die zijn niet zo van het wachten.

Gelukkig ging het verder prima. Het blijft een moeilijke combinatie; vogelaars en fotografen.

Daarna is het tijd voor de lunch. Na een heerlijke maaltijd keren we terug naar de feeders voor de kolibries.

Dag 09 - Purperrugdoornsnavel - Purple-backed ThornbillDag 09 - Zwaardkolibrie - Sword-billed HummingbirdDag 09 - Koperglanskolibrie - Shining Sunbeam

Hier blijven tot 15:00 uur. Wim wil graag terug naar het Nationale park waar we gisteren ook zijn geweest. Dit ligt op de route en zou ons een herkansing kunnen geven op de Purperbaardhelmkolibrie.

Als we daar echter aankomen, gaat het park net sluiten. Dan zit er niets anders op dan terug naar de lodge en daar nog een poging doen.

Net als eerdere dagen is het boven bij de feeders van de lodge druk met dag gasten die met een kolibrie op de foto willen. Als het aan die kant van het terras druk is, blijven de andere vogels weg. Na een tijdje zoeken we onze kamer op voor het nodige uitzoekwerk.

Na het diner pakken we het grootste deel van onze spullen weer in. Morgen reizen we weer verder.