Tinamu Lodge and transfer to Termales del Ruiz

15 september 2023 - Villa Maria, Colombia

Vanmorgen zijn we, na een heerlijke lange nacht, alweer vroeg in de weer. We beginnen de dag met een kop koffie en een sultana. Omdat er op het terrein verschillende feeders zijn, is het even zoeken naar de juiste.

Dag 07 - Tinamu Lodge

Sommige hebben een minder mooie achtergrond en bij de andere is het ochtend licht niet optimaal. Tijdens het ontbijt bepalen we uiteindelijk welke we voor de rest van de morgen gaan gebruiken. Rond 10:00 uur pakken we de monopods en gaan we met onze gids en de gids van de lodge op stap.

Dag 07 - Grijskopduif - Gray-headed DoveDag 07 - Goudkraagmanakin - Golden-collared ManakinDag 07 - Groene heremietkolibrie - Green Hermit

Als eerste gaan we op zoek naar de Grijskopduif. Als die zich na een tijdje eindelijk laat zien, hebben we de hoop al bijna opgegeven. De 2de soort de Goudkraagmanakin lijkt in eerste instantie gemakkelijker omdat hij al snel gevonden is. Echter blijft dit kleine vogeltje nooit lang op 1 plek zitten. Daarbij leeft hij/zij in de donkerste delen van het woud, dus hoge iso's en lage sluitertijden. Als we teruglopen zien we ook de Groene heremietkolibrie. Weer terug bij de lodge proberen we nog een paar kolibries te fotograferen voor we gaan lunchen. Na de lunch pakken we onze spullen en zetten we koers naar onze volgende lodge.

Na een rit van ruim 2 uur, met veel files, komen we eindelijk aan bij Termales del Ruiz. De laatste 7 km gebruiken we meteen om hier en daar naar nieuwe soorten uit te kijken. Dit is onze slaapplaats voor de volgende 3 nachten.

Dag 07 - Termales del Ruiz

De hoofd attractie van deze lodge zijn de 2 zwavelbaden, maar boven de lodge zijn ook verschillende feeders. De kamer is aan de kleine kant. Overal struikelen we over tassen en andere spullen. Deze kamer is ongeveer 1/3 van de kamer in de eerst lodge.

Dag 07 - Bruingrijze catamenia - Plain-colored SeedeaterDag 07 - Saffiervleugelkolibrie - Great SapphirewingDag 07 - Bleeknekstruikgors - Pale-naped Brush-Finch

De laatste uren van de middag brengen we dan ook bij de feeders door. Na een stroef begin kunnen we toch een aantal nieuwe soorten toevoegen. Na het diner nemen we een duik in 1 van de 2 baden. Morgen doen we de andere.