Van Windjana Gorge naar Broome

10 september 2012 - Broome, Australië

Dag 13 - Ontbijt bij Windjana GorgeNa een heerlijke nacht en dito douche, was het weer tijd om te vertrekken.

We rijden over een gravelweg verder in de richting van Derby.

Hier moeten we tot 2 keer vol in de remmen voor overstekende Kangoeroes. Vervolgens rijden we vanaf Derby naar de Great Northern Highway en die volgen we tot aan Broome.

Helaas heb ik een kleine rekenfout gemaakt bij het berekenen van de afstand. Het is geen 165 kilometer, maar 365 kilometer rijden.

Dag 13 - Cable BeachRond lunchtijd komen we aan bij het Cable Beach Caravan Park, waar we overnachten. Dit is een enorme camping met ruim 500 plekken.

Vanaf de camping is het 10 minuten lopen naar Cable Beach.

Cable Beach is fantastisch!! Een kilometer lang, wit strand met een knal blauwe oceaan.

Voor $20 huren we voor 2 uur 2 strandstoelen en een parasol. Na een duik in het blauwe water, parkeren we ons in de strandstoelen en genieten we van het uitzicht. Het is net een aflevering van Bondi Beach, compleet met geel/rode vlaggen waar de zwemmers tussen moeten blijven.

Aan het eind van de middag raken we aan de praat met een Belgisch stel. Zij reizen al een aantal maanden door Australië en komen vanuit de tegenovergestelde richting. We wisselen nog wat tips uit en dan reizen ze weer verder.

Dag 13 - ritje op een kameel bij zonsondergangDe zonsondergang gaat in Broome traditioneel gepaard met een ritje op een kameel. Dag 13 - kameel bij zonsondergangHet ritje laat ik aan me voorbijgaan, maar het geeft wel een mooi plaatje. Na een heerlijke douche sluiten we Broome af met een heerlijk diner bij een restaurant aan het strand. Een vroeg verjaardag diner voor Wim.

Een heerlijke afsluiting voor een leuke dag!