Van Nitmiluk N.P. via Katherine naar Kununura

4 september 2012 - Kununurra, Australië

Dag 07 - Katherine GorgeVanmorgen zijn we extra vroeg opgestaan om de zon op te zien gaan over Katherine Gorge. Het was +/- 30 minuten lopen/klimmen vanaf het bezoekerscentrum naar het uitzichtpunt.

Natuurlijk waren we niet al enige op dit idee gekomen, maar echt druk was het gelukkig nog niet.

Dag 07 - Katherine Gorge bij zonsopkomstWeer terug op de camping, hebben we de spullen ingepakt en zijn we teruggereden naar Katherine. Daar hebben we snel nog een paar inkopen gedaan voordat we verder rijden.

Het belangrijkste was om op de juiste weg te komen. De Steward Highway die we tot nu toe volgde, gaat naar Alice Springs in het centrum van Australië. Wij moeten de Victoria Highway op, maar om die te vinden, valt niet mee. Na wat zoeken, zitten we eindelijk op de goede weg en kunnen we plankgas richting Kununura!

Gelukkig kunnen we om en om rijden. Er is zelfs tijd voor een lunchstop.

Zo'n 50 kilometer voor Kununara passeren we de grens tussen de Northern Territory en Western Australia. Een mijlpaal. Helaas krijgen we een controle op de etenswaren die we in de koelkast hebben. Dit kost ons de roerbakschotel en de appels die we vanmorgen in Katherine hebben gekocht. Gelukkig hoeven we het vlees niet in te leveren.

Daarnaast krijgen we ook iets terug; het is hier 1,5 uur vroeger als in de Northern Territory. Helaas gaat de zon hierdoor wel vroeger onder.

Als we eindelijk in Kununara aankomen, gaan we op zoek naar Ivanhoe Village Caravan Park. Hier nemen we een powered site met een privé badkamer. De site stelt niet heel veel voor, maar we zitten op loopafstand van een grote supermarkt, dus kunnen we nog 1 keer inslaan voordat we naar de Bungles rijden.

Hier kunnen we ook eindelijk een tray bier kopen. De slijters zijn hier maar beperkt open (vanaf 14:00 uur) en dan zijn we meestal al vertrokken.

Onder het genot van een biertje genieten we van onze eerste Australische biefstuk.

Nog even een wasje doen en dan is het tijd om het bed uit te klappen en te gaan slapen.