Darwin

30 augustus 2012 - Darwin, Australië

Na een stop bij de receptie voor de noodzakelijke administratie, is het tijd om Darwin te gaan ontdekken. De eerste stop is Duck Nuts, waar we genieten van een heerlijk ontbijt.

Na een korte stop bij een ATM vervolgen we onze weg richting de Waterfront. Dit prachtig aangelegde deel van de haven, herbergt een zwemstrand, winkels, restaurants en een golfslag strand. Rond de middag lopen we via de mall weer terug naar het hotel. Onderweg vinden we eindelijk een supermarkt. Hier kunnen we overmorgen inkopen doen voor het vrvolg van de reis.

Na een korte rustpauze in de kamer, lopen we richting Mindil Beach. Helaas zijn ze de markt nog aan het opbouwen.

Via de Gardens Road lopen we terug naar Mitchell Street waar we onszelf trakteren op een late lunch.

Weer terug in de kamer, blijk ik toch meer zon te hebben gehad dan verwacht. Ik ben op een paar plekken een beetje verbrand, ondanks het insmeren.

Om een uur of 9 gaan we terug naar Mitchel Street voor een hapje. Je kan goed zien dat dit het hart van het centrum is. Volle bars en een gezellig geroezemoes zoemt door de straat. De fietstaxi’s rijden af en aan. Nu gaat het langzaam tijd worden om een beetje slaap in te halen.