Drake Passage -2-

31 december 2007 - Drake Passage, Antarctica

Ondanks dat het gisteravond later is geworden dan gepland, was ik vanmorgen om 06:00 uur al wakker.

Het leven op de Molchanov begint te wennen en zelfs de gedeelde douches en de toiletruimtes vallen ons erg mee.

Dag 05 - De kapitein zet de koers uit

Het grootste deel van de dag brengen we ook vandaag weer door op 1 van de dekken.

Aan de buiten temperatuur kan je merken dat we dichter bij Antarctica komen.

Dag 05 - Op de uitkijk voor .....Dag 05 - De eerste ijsvorming

Reden te meer om af en toe naar binnen te gaan om te eten, wat te gaan drinken of om een lezing bij te wonen.

Aan het eind van de middag hebben we de eerste pinguïns gezien. Ze zwommen in kleine groepjes op hoge snelheid langs de boot.

Het hoogte punt van de dag waren toch wel de eerste ijsbergen die we rond 18:00 uur zagen.

Dag 05 - De eerste echte ijsberg

Ik had wel een voorstelling van het moment dat we het eerste ijs zouden tegen komen, maar in mijn voorstelling was het niet meer dan een klompje ijs in het water.

In werkelijkheid waren het meteen 4 enorme ijsbergen die aan de horizon verschenen.

Het werd helemaal bijzonder toen we op dat moment ook nog een groep Bultrugwalvissen zagen zwemmen.

We zouden bijna vergeten dat het vandaag oudejaarsdag is. Na het avondeten was het tijd voor het oudejaarfeest met engelse gezelschapspelletjes.

Dag 05 - Voorbereidingen voor Oud en Nieuw

Om middernacht vloeide de champagne rijkelijk en wat is er nu mooier dan proosten op het nieuwe jaar op het voordek van de Molchanov terwijl het nog steeds licht is.