Van Amsterdam via Singapore naar Darwin

29 augustus 2012 - Singapore, Singapore

Amsterdam:

Vandaag gaan we eindelijk beginnen aan onze eerste reis naar Australië.

Deze reis geen stand-by stress, maar geboekte tickets. Down under here we come!

Na een zeer turbulente vlucht van 12 uur, zijn we eindelijk in Singapore aangekomen.

We moeten hier nog wel inchecken bij Jetstar voor onze vlucht naar Darwin.

Gelukkig konden ze onze bagage labelen tot aan Darwin, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. De luchthaven van Singapore is van alle gemakken voorzien, dus tijdens onze overstap van 4 uur, hoeven we ons niet te vervelen.

Dag 01 - de cactustuin van de luchthavenNa een snelle burger bij Burger King en een wandeling door de cactustuin van de luchthaven, is het tijd om aan boord te gaan.

De vlucht naar Darwin duurt 4 uur en 35 minuten. Zodra we zijn opgestegen, zoekt iedereen een lege rij stoelen (die zijn er in overvloed) en installeert zich voor een paar uur slaap.

Nadat de maaltijden zijn uitgedeeld, gaat het licht in het vliegtuig uit en ligt iedereen, inclusief de crew, te slapen.

Als we eindelijk geland zijn, is het tijd om door de douane te gaan. Het is net een aflevering van “Border Controle”, maar dan zonder problemen.

Eigenlijk staan we redelijk snel in de hal van de luchthaven. Snel een taxi naar het hotel.

Ook daar verloopt alles voorspoedig. De omschrijving hoe aan de kamersleutel te komen, is complexer dan dat het in werkelijkheid is. Om 02:00 stappen we onze kamer in. Welterusten!