Van Swakopmund naar het Skeleton Coast Park

3 april 2003 - Skeleton Coast Park, Namibië

Dag 14 - Seals of Cape Cross (1)Vanmorgen hebben we Swakopmund achter ons gelaten om richting het noorden te rijden.Dag 14 - Seals of Cape Cross (4)

Eerst hebben we een bezoek gebracht aan Cape Cross. Hier leven 100.000 Cape Fur seals.Dit zijn voornamelijk wijfjes met hun pups. Een groepje zeeleeuwen had zelfs beslag gelegd op het gebouwtje van de toiletten.

Vervolgens zijn we verder gereden langs de kust. Ons plan was om bij "Mile 108" te kamperen, maar omdat de weg erg goed was waren we hier al om 12:30 uur. Toen hebben we toch maar besloten om verder te rijden en te proberen om in het Skeleton Coast Park te slapen.

Dag 14 - Toeganspoort tot het Skeleton Coast ParkBij de poort van het park wilde ze ons eerst niet doorlaten omdat we geen reservering hadden, maar na wat aandringen van Wim en radio contact met Terras Bay mochten we toch doorrijden.

De rit ging over een grijze zandvlakte waarover een harde wind, wolken wit zand over de weg jaagt. Dag 14 - Restanten van schepen die aan de kust liepen bij het Skeleton Coast ParkEen maanlandschap zonder enig leven en dan opeens een stuk met riet en gras. Hier leeft een bijzonder soort Olifanten, maar de enige dieren die we vandaag zien, zijn Jakhalzen.

Na een barre rit kwamen we eindelijk bij onze bungalow. De hut ruikt enorm naar vis en de inrichting is Spartaans, maar het is wel een bijzondere slaapplaats. Dit is het meest noordelijk gelegen hotel van Namibië.