Van Hout Bay naar Houw Hoek (via Cape Point)

25 maart 2003 - Overberg District Municipality, Zuid-Afrika

Dag 5 - Seal Island Hout BayNa het ontbijt zijn we naar de haven gegaan en per boot een bezoek gebracht aan de robben op Duiker Eiland.

Daarna zijn we richting Cape Point gereden. Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan een struisvogelfokkerij net buiten Cape Point.

Vervolgens hebben we eerst een bezoek gebracht aan de vuurtoren en daarna de klim gemaakt naar Diablo Point. Dit is het meest zuidelijke punt van Zuid Afrika.

Weer terug bij de auto zochten we een plekje om onze sandwiches op te eten.

Helaas vond een baviaan dat hij recht had op ons eten en viel me aan.

Ik ben niet snel bang, maar toen hij me bleef achtervolgen ben ik echt op de vlucht geslagen. Gelukkig konden omstanders de baviaan met stenen weg jagen.Dag 5 - Klipdassen bij Cape Point

Na de lunch hebben we een bezoek gebracht aan Kaap de Goede Hoop. Via False Baai zijn we naar Boulder Beach gereden, waar een kolonie zwartvoet pinguïns is te vinden.

Daarna werd het tijd om een slaapplaats te gaan zoeken. Uiteindelijk zijn we in Houw Hoek uitgekomen. Vannacht slapen we in een oude Inn in een romantische kamer met openhaard.

In het restaurant serveren ze de lekkerste Spare Ribs die ik ooit heb gegeten.